Szkoła Podstawowa Specjalna
Nr 177

ul. Szczęśliwicka 45/47, 02–353 Warszawa

    • Tel.: 22 822-06-42

  • youtube
  • bip
  • etwinning
  • szkoła z pomysłem

ETWINNING - NASZA DZIAŁALNOŚĆ

Nasza szkoła otrzymała certyfikat

eTwinning School

I. Projekt eTwinning "I like to cook with AAC" 

Projekt realizowany we współpracy z dwiema tureckimi szkołami z miast: Silifke i Bornova. 

Podczas pracy nad projektem każda z grup: 

- przygotowała przepisy korzystając z alternatywnych metod komunikacji, 

- nagrała filmiki z realizacji przepisu, 

- przyrządziła potrawy partnerów projektu. 

Efektem projektu są umieszczone na kanale YouTube filmy z realizacji przepisów oraz polsko – turecka książka kulinarna - „The cookbook”. 

https://issuu.com/wp6633/docs/the_cookbook__.pptx 

W realizację projektu zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk wraz z klasą wychowawczą. 

Projekt otrzymał Krajową Odznaką Jakości eTwinning. 

Więcej zdjęć na Facebooku - https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2282811445132806/

IIProjekt eTwinning „Puzzle of Appearance” 

Projekt realizowany wspólnie ze szkołami z Włoch, Litwy oraz Turcji. 

Uczniowie podczas realizacji zadań doskonalili swoje umiejętności komunikacyjne z wykorzystaniem AAC. 

Opisywali: 

- swój wygląd, 

- zainteresowania, 

- czynności dnia codziennego,  

- swoją dietę. 

Udział w projekcie dał uczniom możliwość wzbogacenia swojego słownictwa, opowiedzenia w dostępny dla nich sposób o sobie oraz poznania nowych przyjaciół. 

Efektem projektu było portfolio ( prezentacja filmowa ze zdjęć) gdzie zostały zebrane wszystkie wykonywane podczas jego realizacji aktywności i działania. 

W projekt zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk. 

Projekt został uhonorowany Europejską Odznaką Jakości eTwinning. 

Więcej zdjęć na Facebooku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2283445891736028/

IIIProjekt eTwinning „Geometric Christmas Cards”  

Projekt eTwinning realizowany we współpracy ze szkołą specjalną z Portugalii. 

Podczas realizacji zadań projektowych uczniowie: 

- doskonalili swoje kompetencje multimedialne tworząc profile na platformie internetowej, 

- ppogłębiali swoją wiedzę na temat ekologii i recyklingu, 

- powtórzyli podstawowe informacje dotyczące figur geometrycznych, 

- rozwijali swoją wyobraźnię i kreatywność podczas zajęć plastycznych. 

Efektem wzajemnej współpracy są wykonane przez uczniów obu szkół świąteczne kartki pocztowe z geometrycznymi wzorami. Do ich stworzenia uczestnicy projektu użyli materiałów recyklingowych. 

W projekt zaangażowana była pani Agata Szaraniec wraz z klasą 8. 

Więcej zdjęć na Facebboku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2711607255586554/

IVProjekt eTwinning „Razem w święta - kartki bożonarodzeniowe” 

Jest to projekt krajowy realizowany w ramach współpracy szkół specjalnych.  

Celem projektu było podzielenie się świątecznymi życzeniami, które zwłaszcza w tych trudnych czasach mogą wywołać na twarzy odbiorców uśmiech. 

Uczestnicy realizowali następujące zadania: 

- wspólnie wybierali projekty kartek, 

- wykonywali własnoręcznie kartki, 

- redagowali życzenia świąteczne w dostępnej dla siebie formie (pisemnej, obrazkowej, za pomocą AAC), 

- wybierali instytucje do których wyślą życzenia oraz znajdowali ich adresy, 

- adresowali kartki i naklejali odpowiednie znaczki przygotowując kartki do wysyłki.

Efektem projektu były własnoręcznie wykonane kartki, które zostały wysłane do zaprzyjaźnionych instytucji (takich, w których uczniowie brali udział w zajęciach, warsztatach czy pokazach, a których ze względu na trwającą pandemie nie mogli w ostatnim roku odwiedzić). 

W projekcie brały udział pani Justyna Kościańczuk i pani Anna Kolenda razem z klasami wychowawczymi oraz pani Agata Szaraniec i pan Sebastian Lisowski z uczniami przebywającymi na szkolnej świetlicy. 

Więcej zdjęć na Facebooku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/3591259477621323/

V. Projekt  „SEN in living space” 

Projekt powstał po to, aby pomoc uczniom lepiej zrozumieć miejsca, w których zwykle przebywają oraz promował nabywanie umiejętności cyfrowych jako narzędzia kompensacyjnego. Co miesiąc uczniowie angażowali się w jedno lub więcej działań mających na celu pogłębienie wiedzy o przestrzeniach (dom, szkoła, klasa) w celu lepszego zrozumienia funkcji jakie one mają. Każde z tych działań zakończyło się samooceną. Główne cechy tego projektu to dzielenie się, współpraca i stała komunikacja między członkami międzynarodowego projektu.

W realizajcję projektu zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk wraz z klasą wychowawczą. 

Projekt realizowany wspólnie ze szkołami z Włoch, Turcji i Litwy.