ETWINNING - NASZA DZIAŁALNOŚĆ
Nasza szkoła otrzymała certyfikat
eTwinning School
I. Projekt eTwinning "I like to cook with AAC"
Projekt realizowany we współpracy z dwiema tureckimi szkołami z miast: Silifke i Bornova.
Podczas pracy nad projektem każda z grup:
- przygotowała przepisy korzystając z alternatywnych metod komunikacji,
- nagrała filmiki z realizacji przepisu,
- przyrządziła potrawy partnerów projektu.
Efektem projektu są umieszczone na kanale YouTube filmy z realizacji przepisów oraz polsko – turecka książka kulinarna - „The cookbook”.
https://issuu.com/wp6633/docs/the_cookbook__.pptx
W realizację projektu zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk wraz z klasą wychowawczą.
Projekt otrzymał Krajową Odznaką Jakości eTwinning.
Więcej zdjęć na Facebooku - https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2282811445132806/
II. Projekt eTwinning „Puzzle of Appearance”
Projekt realizowany wspólnie ze szkołami z Włoch, Litwy oraz Turcji.
Uczniowie podczas realizacji zadań doskonalili swoje umiejętności komunikacyjne z wykorzystaniem AAC.
Opisywali:
- swój wygląd,
- zainteresowania,
- czynności dnia codziennego,
- swoją dietę.
Udział w projekcie dał uczniom możliwość wzbogacenia swojego słownictwa, opowiedzenia w dostępny dla nich sposób o sobie oraz poznania nowych przyjaciół.
Efektem projektu było portfolio ( prezentacja filmowa ze zdjęć) gdzie zostały zebrane wszystkie wykonywane podczas jego realizacji aktywności i działania.
W projekt zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk.
Projekt został uhonorowany Europejską Odznaką Jakości eTwinning.
Więcej zdjęć na Facebooku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2283445891736028/
III. Projekt eTwinning „Geometric Christmas Cards”
Projekt eTwinning realizowany we współpracy ze szkołą specjalną z Portugalii.
Podczas realizacji zadań projektowych uczniowie:
- doskonalili swoje kompetencje multimedialne tworząc profile na platformie internetowej,
- ppogłębiali swoją wiedzę na temat ekologii i recyklingu,
- powtórzyli podstawowe informacje dotyczące figur geometrycznych,
- rozwijali swoją wyobraźnię i kreatywność podczas zajęć plastycznych.
Efektem wzajemnej współpracy są wykonane przez uczniów obu szkół świąteczne kartki pocztowe z geometrycznymi wzorami. Do ich stworzenia uczestnicy projektu użyli materiałów recyklingowych.
W projekt zaangażowana była pani Agata Szaraniec wraz z klasą 8.
Więcej zdjęć na Facebboku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2711607255586554/
IV. Projekt eTwinning „Razem w święta - kartki bożonarodzeniowe”
Jest to projekt krajowy realizowany w ramach współpracy szkół specjalnych.
Celem projektu było podzielenie się świątecznymi życzeniami, które zwłaszcza w tych trudnych czasach mogą wywołać na twarzy odbiorców uśmiech.
Uczestnicy realizowali następujące zadania:
- wspólnie wybierali projekty kartek,
- wykonywali własnoręcznie kartki,
- redagowali życzenia świąteczne w dostępnej dla siebie formie (pisemnej, obrazkowej, za pomocą AAC),
- wybierali instytucje do których wyślą życzenia oraz znajdowali ich adresy,
- adresowali kartki i naklejali odpowiednie znaczki przygotowując kartki do wysyłki.
Efektem projektu były własnoręcznie wykonane kartki, które zostały wysłane do zaprzyjaźnionych instytucji (takich, w których uczniowie brali udział w zajęciach, warsztatach czy pokazach, a których ze względu na trwającą pandemie nie mogli w ostatnim roku odwiedzić).
W projekcie brały udział pani Justyna Kościańczuk i pani Anna Kolenda razem z klasami wychowawczymi oraz pani Agata Szaraniec i pan Sebastian Lisowski z uczniami przebywającymi na szkolnej świetlicy.
Więcej zdjęć na Facebooku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/3591259477621323/
V. Projekt „SEN in living space”
Projekt powstał po to, aby pomoc uczniom lepiej zrozumieć miejsca, w których zwykle przebywają oraz promował nabywanie umiejętności cyfrowych jako narzędzia kompensacyjnego. Co miesiąc uczniowie angażowali się w jedno lub więcej działań mających na celu pogłębienie wiedzy o przestrzeniach (dom, szkoła, klasa) w celu lepszego zrozumienia funkcji jakie one mają. Każde z tych działań zakończyło się samooceną. Główne cechy tego projektu to dzielenie się, współpraca i stała komunikacja między członkami międzynarodowego projektu.
W realizajcję projektu zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk wraz z klasą wychowawczą.
Projekt realizowany wspólnie ze szkołami z Włoch, Turcji i Litwy.