2024-04-10
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Są to bezpłatne zajęcia, które poprzez wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mają na celu pobudzenie psychoruchowe i społeczne dziecka od chwili wykrycia pierwszych symptomów nieprawidłowego funkcjonowania do podjęcia przez nie nauki w szkole.
Wczesnym wspomaganiem objęte są najmłodsze dzieci od 1,5 do 6 roku życia.
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach wczesnego wspomagania jest posiadanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Opinie wydawane są przez publiczne i niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Opieką obejmujemy dzieci zagrożone niepełnosprawnością i niepełnosprawne:
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym,
- z opóźnionym, nieharmonijnym rozwojem,
- z różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi,
- z zaburzeniami rozwoju mowy,
- z zaburzeniami zachowania,
- z całościowym zaburzeniem rozwojowym - ze spektrum autyzmu, w tym
- zespół Aspergera
- autyzm
- zespół Retta
- dziecięce zaburzenia dezintegracyjne
- z zaburzeniami w zakresie odbioru, organizacji i przetwarzania wrażeń zmysłowych.
Serdecznie zapraszamy do polubienia i obserwowania strony Wczesnego Wspomagania Rozwoju Mowy (WWRD), które jest realizowane w naszej szkole od kilku lat. Znajdą tu Państwo informację czym się zajmujemy, fotorelację z zajęć i pomysły na zabawę z dzieckiem.
Link do strony: https://www.facebook.com/profile.php?id=61552421716611
W ramach wczesnego wspomagania organizowane są zajęcia, w wymiarze od 4 do 8 godzin miesięcznie, które dopasowuje się do indywidualnych potrzeb dziecka. Zajęcia prowadzone są przez zespół specjalistów, posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym.
Zespół tworzą:
- pedagog specjalny
- psycholog kliniczny
- logopeda/neurologopeda
- terapeuta integracji sensorycznej
- terapeuta stymulacji słuchowej metodą Johansena
Numer kontaktowy do koordynatora wczesnego wspomagania rozwoju dziecka: 785 673 757
Zajęcia w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju odbywają się na terenie szkoły, w gabinecie przystosowanym dla małego dziecka. Dziecko korzysta również – w ramach swoich potrzeb, z gabinetu psychologa, logopedy, sali integracji sensorycznej, sali doświadczania świata. Zajęcia mają charakter indywidualny bądź grupowy (zajęcia metoda W.Sherborne).
Do zadań realizowanych przez zespół specjalistów w ramach wczesnego wspomagania rozwoju należy:
- ustalenie, na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka,
- opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę
- w zakresie realizacji programu,
- realizowanie z dzieckiem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju skoordynowanych z działaniami innych specjalistów,
- analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania,
- prowadzenie systematycznych zajęć ogólnorozwojowych realizowanych przez specjalistów: pedagoga specjalnego, psychologa, logopedę, terapeutę integracji sensorycznej.
Pomoc dotycząca rodziców/opiekunów dziecka realizowana jest poprzez:
- wsparcie w procesie pełnej akceptacji dziecka,
- wspólne rozpoznanie zachowań dziecka, ich interpretacja i uwrażliwienie
- na adekwatne, konsekwentne reagowanie na nie,
- udzielanie instruktaży i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy
- z dzieckiem,
- pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz w pozyskaniu i wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i niezbędnego sprzętu.
- umożliwienie kontaktu z innymi rodzicami znajdującymi się w podobnej sytuacji.
Serdecznie zapraszamy!
Aktualności
-
We współpracy z Fundacją Rosa zachęcamy do przeznaczania 1,5% podatku na rzecz szkoły SZCZEGÓŁY TUTAJ
-
2024-03-23
Program "Moje miasto bez elektrośmieci". Szanowni Państwo, nasza szkoła przystąpiła do ogó... -
2024-03-21
Szanowni Państwo, informujemy, że najbliższe posiedzenie Komisji Socjalnej odbędzie się w dniu 4 kwietnia 2024 roku, na ... -
2024-02-29
W ramach Akredytacji programu Erasmus+ przyznanej na lata 2023-2027 w naszej szkole realizowane są projekty międzynarodowe we ... -
2024-01-22
Szanowni Państwo, Od 1 lutego rusza przyjmowanie wniosków do szkół specjalnych. Terminy wynikające z ... -
2024-02-14
W tym roku dzieci z naszej szkoły, pod czujną opieką swych wychowawców, wzięły udział po dwurocznej przerwie ...