• A-
  • A
  • A+
  • strona kontrastowa
Szkoła Podstawowa Specjalna
Nr 177

ul. Szczęśliwicka 45/47, 02–353 Warszawa

    • Tel.: 22 822-06-42

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Są to bezpłatne zajęcia, które poprzez wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mają na celu pobudzenie psychoruchowe i społeczne dziecka od chwili wykrycia pierwszych symptomów nieprawidłowego funkcjonowania do podjęcia przez nie nauki w szkole.

Wczesnym wspomaganiem objęte są najmłodsze dzieci od 1,5 do 6 roku życia.

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach wczesnego wspomagania jest posiadanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Opinie wydawane są przez publiczne i niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

Opieką obejmujemy dzieci zagrożone niepełnosprawnością i niepełnosprawne:

  • z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym,
  • z opóźnionym, nieharmonijnym rozwojem,
  • z różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi,
  • z zaburzeniami rozwoju mowy,
  • z zaburzeniami zachowania,
  • z całościowym zaburzeniem rozwojowym - ze spektrum autyzmu, w tym
  • zespół Aspergera
  • autyzm
  • zespół Retta
  • dziecięce zaburzenia dezintegracyjne
  • z zaburzeniami w zakresie odbioru, organizacji i przetwarzania wrażeń zmysłowych.

W ramach wczesnego wspomagania organizowane są zajęcia, w wymiarze od 4 do 8 godzin miesięcznie, które dopasowuje się do indywidualnych potrzeb dziecka. Zajęcia prowadzone są przez zespół specjalistów, posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym.

Zespół tworzą:

  • pedagog specjalny
  • psycholog kliniczny
  • logopeda/neurologopeda
  • terapeuta integracji sensorycznej
  • terapeuta stymulacji słuchowej metodą Johansena

Numer kontaktowy do koordynatora wczesnego wspomagania rozwoju dziecka: 785 673 757

Zajęcia w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju odbywają się na terenie szkoły, w gabinecie przystosowanym dla małego dziecka. Dziecko korzysta również – w ramach swoich potrzeb, z gabinetu psychologa, logopedy, sali integracji sensorycznej, sali doświadczania świata. Zajęcia mają charakter indywidualny bądź grupowy (zajęcia metoda W.Sherborne).

Do zadań realizowanych przez zespół specjalistów w ramach wczesnego wspomagania rozwoju należy:

  • ustalenie, na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka,
  • opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę
  • w zakresie realizacji programu,
  • realizowanie z dzieckiem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju skoordynowanych z działaniami innych specjalistów,
  • analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania,
  • prowadzenie systematycznych zajęć ogólnorozwojowych realizowanych przez specjalistów: pedagoga specjalnego, psychologa, logopedę, terapeutę integracji sensorycznej.

Pomoc dotycząca rodziców/opiekunów dziecka realizowana jest poprzez:

  • wsparcie w procesie pełnej akceptacji dziecka,
  • wspólne rozpoznanie zachowań dziecka, ich interpretacja i uwrażliwienie
  • na adekwatne, konsekwentne reagowanie na nie,
  • udzielanie instruktaży i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy
  • z dzieckiem,
  • pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz w pozyskaniu i wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i niezbędnego sprzętu.
  • umożliwienie kontaktu z innymi rodzicami znajdującymi się w podobnej sytuacji.

Serdecznie zapraszamy!

Aktualności

  • 2019-05-21

    Już za tydzień w czwartek (30.05.2019) w naszej szkole odbędzie się festyn z okazji Dnia Dziecka. :) Tegoroczna edycja nosi ...
  • 2019-05-07

    Szanowni Państwo, w najlbiższy czwartek w naszej szkole odbędą się zebrania oddziałów klasowych. Data: 09.05....
  • 2019-04-27

    Drodzy Państwo,  uprzejmie prosimy o zapoznanie się z oświadczeniem dotyczącym wstrzymania akcji strajkowej oraz ...
  • 2019-04-26

    Drodzy Państwo,  informujemy, że w najbliższy poniedziałek tj. 29.04.2019 szkoła wznawia prowadzenie zajęć ...
  • 2019-04-20

    Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocy życzymy Państwu radości, pomyślności oraz wielu sukcesów.  ...
  • 2019-04-05

    Szanowni Państwo, w związku z brakiem porozumienia pomiędzy przedstawicielami Rady Ministrów a związkami zawodowymi...